| Skribent | Allvarligt MSN-problem :( :( |
at1981 Medlem
Inlägg: 130 Från: Värmdö | postad 2005-08-21 09:19:21  Hejsan!
Jag har 43 stycken på min kontaktlista men det är just bara tre användare som försöker skicka virus till mig via MSN utan att själva veta om det. Det står så här: "X säger: Virus - (1513 kb)" och sedan kommer det upp en rutan nedan där det står "Transfer" och jag stänger ned chattrutan så jag inte hinner ta emot eländet för det går inte att avbryta på annat sätt. (X = Användarens namn)
Jag har gjort virussökning (Norton Antivirus) och min dator är OK och jag är inte helt säker på att dom 3 har gjort virussökning, men två av dom tre påstår att dom gjort virussökning utan att finna virus.
Nästa lilla problem är att dom påstår att detta problem bara uppstår när dom chattar med mig, eftersom jag meddelar dom när dom skickar virus till mig.
Om det nu skulle vara jag som skickade virus till dom skulle det ju inte stå "X säger: Virus - (1513 kb)".
Kan ni försöka finna någon anledning till detta mystiska problem och hur det kan lösas?
Med vänliga hälsningar Alexander T !! !! |
MarkusO Medlem
Inlägg: 524 Från: Stockholm | postad 2005-08-21 11:27:28  Du kan alltid scanna datorn med ett annat antivirusprogram, om du tror att du har virus. Finns flera gratisprogram bland annat det här.
... Markus Olsson, spelforum.nu |
Pim Medlem
Inlägg: 316 Från: Brålanda | postad 2005-08-31 13:55:38  Eller kan det vara så att dom driver med dig? Det finns nämligen en "smiley" som beter sig på det sättet. Det kommer fram en animerad bild precis som om du tar emot en fil. Står något typ: "Virus reciving eller Downloading virus..." Var ett tag sedan jag såg den så jag minns inte exakt. En tanke bara...
Micke aka Pim.
|
KodApa Medlem
Inlägg: 565 Från: Göteborg | postad 2005-08-31 14:21:39  Precis, är en animerad smiley. Så dina "kompisar" driver med dig om dom säger att dom inte skickat något till dig. 
|
iam_nice Medlem
Inlägg: 262 Från: stockholm | postad 2005-08-31 16:53:43  AA dom driver med dig jag brukar göra det med mina kompisar o alla blockar mej
|
Pim Medlem
Inlägg: 316 Från: Brålanda | postad 2005-09-01 11:05:49  @iam_nice: Det är väl inte särskillt snällt? Men gillar du att bli blockad så...  
Micke aka Pim.
|
iam_nice Medlem
Inlägg: 262 Från: stockholm | postad 2005-09-01 14:37:10  Hehe jag visste att ingen skulle gilla det så jag förväntade att jag skulle bli blockad
|