spelforum.nu - diskussioner
registrera | login | faq | sök | profil | statistik | regler
nyheter | recensioner | förstasidan
  spelforum.nu - diskussioner
  Off-topic
  Allvarligt MSN-problem :( :(...
SkribentAllvarligt MSN-problem :( :(
at1981
Medlem

Från: Värmdö
 postad 2005-08-21 09:19:21   Visa profil  Skicka email till skribent  Ändra eller ta bort
Hejsan!

Jag har 43 stycken på min kontaktlista men det är just bara tre användare som försöker skicka virus till mig via MSN utan att själva veta om det. Det står så här: "X säger: Virus - (1513 kb)" och sedan kommer det upp en rutan nedan där det står "Transfer" och jag stänger ned chattrutan så jag inte hinner ta emot eländet för det går inte att avbryta på annat sätt. (X = Användarens namn)

Jag har gjort virussökning (Norton Antivirus) och min dator är OK och jag är inte helt säker på att dom 3 har gjort virussökning, men två av dom tre påstår att dom gjort virussökning utan att finna virus.

Nästa lilla problem är att dom påstår att detta problem bara uppstår när dom chattar med mig, eftersom jag meddelar dom när dom skickar virus till mig.

Om det nu skulle vara jag som skickade virus till dom skulle det ju inte stå "X säger: Virus - (1513 kb)".

Kan ni försöka finna någon anledning till detta mystiska problem och hur det kan lösas?

Med vänliga hälsningar Alexander T !! !!

MarkusO
Medlem

Från: Stockholm
 postad 2005-08-21 11:27:28   Visa profil  Skicka email till skribent  Ändra eller ta bort
Du kan alltid scanna datorn med ett annat antivirusprogram, om du tror att du har virus. Finns flera gratisprogram bland annat det här.

...
Markus Olsson, spelforum.nu

Pim
Medlem

Från: Brålanda
 postad 2005-08-31 13:55:38   Visa profil  Skicka email till skribent  Ändra eller ta bort
Eller kan det vara så att dom driver med dig? Det finns nämligen en "smiley" som beter sig på det sättet. Det kommer fram en animerad bild precis som om du tar emot en fil. Står något typ: "Virus reciving eller Downloading virus..." Var ett tag sedan jag såg den så jag minns inte exakt. En tanke bara...

Micke aka Pim.

KodApa
Medlem

Från: Göteborg
 postad 2005-08-31 14:21:39   Visa profil  Skicka email till skribent  Ändra eller ta bort
Precis, är en animerad smiley. Så dina "kompisar" driver med dig om dom säger att dom inte skickat något till dig.

iam_nice
Medlem

Från: stockholm
 postad 2005-08-31 16:53:43   Visa profil  Skicka email till skribent  Ändra eller ta bort
AA dom driver med dig jag brukar göra det med mina kompisar o alla blockar mej

Pim
Medlem

Från: Brålanda
 postad 2005-09-01 11:05:49   Visa profil  Skicka email till skribent  Ändra eller ta bort
@iam_nice: Det är väl inte särskillt snällt? Men gillar du att bli blockad så...

Micke aka Pim.

iam_nice
Medlem

Från: stockholm
 postad 2005-09-01 14:37:10   Visa profil  Skicka email till skribent  Ändra eller ta bort
Hehe jag visste att ingen skulle gilla det så jag förväntade att jag skulle bli blockad

Posta svar

Posta ny tråd

Flytta tråd | Stäng tråd

Copyright © 2001 - 2009 - spelforum.nu - All Rights Reserved